Fórum
PJZ soutěže
velké výzvy - velké ceny
[1] Vložil Morx dne 14.07.2018 v 14:33:26, OdpovědětIP hash: ad5aad6ebde6e9a4
Soutěže o velké ceny, soutěže tvůrčí, soutěže nevšední. Měli jsme tu soutěže v psaní povídek, básniček, přetextovávání písniček, tvorbě komixů a velkou spoustu dalších. Chceme pro Vás soutěže chystat dál. Pojďte střílet nápady v čem byste chtěli soutěžit. Klidně můžete zopakovat i něco, co zde už bylo, ať víme, jestli by byl zájem o opakování :)
John Beakthe Nearly Ultimate One |
Já měl za to, že koncepty PJZ a soutěžení jsou vzájemně nekompatibilní ;)
[2] John Beak: Soutěže budou mít i kategorie pro nesoutěžní soutěžící.
[4] Vložil Morx dne 14.07.2018 v 18:08:51, OdpovědětIP hash: ad5aad6ebde6e9a4
[2] John Beak: Je vidět, že už dlouho žádná soutěž nebyla, populace PJZ zapomíná :( :D
[2] John Beak: Soutěže budou mít i kategorie pro nesoutěžní soutěžící.
[6] Vložilo Naty dne 14.07.2018 v 18:13:54, OdpovědětIP hash: 9c89c094ab67d2d8
[7] Vložil Morx dne 14.07.2018 v 18:14:19, OdpovědětIP hash: ad5aad6ebde6e9a4
[5] Behold3r: Byl jsem obklíčen Tvými příspěvky :(
[7] Morx: To znamená, že jsem vyhrála soutěž v přispívání na PJZ.
[9] Vložil Yanp dne 15.07.2018 v 09:08:51, OdpovědětIP hash: 8c00a7c07e0d3e7a
Jsem rád, že se tu zase něco začíná dít. Ale důležitá otázka, která určitě zajímá hodně lidí: Budou mít soutěže i kategorie pro nesoutěžní soutěžící?
[10] Vložil/a anonymní uživatel/ka dne 15.07.2018 v 12:32:17, OdpovědětIP hash: 621deda227271594
soutez v napodobnovani slima, na pocest jeho peprne inkubace...
[11] Vložil Morx dne 15.07.2018 v 16:39:20, OdpovědětIP hash: ad5aad6ebde6e9a4
[10] : To mi zní jakou soutěž "kdo dostane nejdelší ban". Ale to by o ní Vuk nesměl vědět, aby tresty rozdával nezaujatě :D
[12] Vložil Sir dne 15.07.2018 v 21:01:51, OdpovědětIP hash: 10bd07ec22bc336d
[11] Morx: kdyby jenom Vuk :D Zpráva byla změněna dne 15.07.2018 v 21:02:32
...together we're invincible! |
Mně by nevadila soutěž v psaní, nebo kreslení, nějak nemůžu přijít s ničím originálnějším. :/
[14] Vložil Laira dne 16.07.2018 v 23:32:25, OdpovědětIP hash: 964b8443e31d6686
Já bych ráda soutěž v kreslení, ale to jen proto, že je to jediná věc, kterou alespoň trochu umím.
[15] Vložil Quest dne 17.07.2018 v 12:30:30, OdpovědětIP hash: 752642df3e3ddef2
Navrhl bych nějaké básničky, psaní jako takové tu už bylo :)
...together we're invincible! |
[15] Quest: To by bylo moc fajn. ^_^
And tonight we can truly say... |
[15] Quest: Podle mě nelze posuzovat, co už tu jednou bylo, protože lyrické dovednosti se dělaly i v přetextovací soutěži. Rozdíl byl "jen" v tom, že to byly texty k písním.
Navrhuju soutěž v tom, ať si každý vytvoří co sám chce.
[19] Vložil Quest dne 17.07.2018 v 21:06:59, OdpovědětIP hash: 752642df3e3ddef2
[17] CoolGrovyle: To samozřejmě, ale spíš jsem měl na mysli to, že už tu bylo i psaní povídek. Samozřejmě texty k písním jsou podobné, ale IMO básničky jako takové se nemusí vázat k nějaké muzice, proto nabízí "větší svobodu tvorby".
And tonight we can truly say... |
[19] Quest: Dle mého skromného názoru dávají větší prostor k tomu, aby lidi zneužívali takových literárních figur jako je třeba Volný verš, dadaistická báseň a podobné zrůdnosti. V poezii to jde vždy na něco takového svést, nehledě na to, že objektivně hodnotit báseň je mnohem těžší než hodnotit objektivně text k písni a ještě těžší než objektivně hodnotit epickou tvorbu.
[21] Vložil Quest dne 17.07.2018 v 21:15:03, OdpovědětIP hash: 752642df3e3ddef2
[20] CoolGrovyle: To uznávám, z hlediska hodnocení to je určitě daleko těžší, protože tam není o co se pořádně opřít, když je tam ten větší prostor. Myslel jsi to takhle?
[22] Vložil Morx dne 19.07.2018 v 07:26:33, OdpovědětIP hash: f3d03eb03513f51a
[20] CoolGrovyle: Coz o tom, ze udelaji dadaistickou basen, otazka je, zda bude tak "dobra", aby si u poroty vyslouzila nejakou cenu. Ale spis je prave kvuli tomu problem v tom hodnoceni. Jak ma nekdo porovnavat proti sobe jedno dilo dadaisticke a druhe normalni? :D. Ale snad by to slo osetrit pravidly o.o
And tonight we can truly say... |
[22] Morx: Spíš je problém v tom, že dílo se v tomto případě potenciálně může "stát" "dadaistickým" jakmile přiletí první kritika. :D Což IMHO není fér.
[23] CoolGrovyle: Potenciálně stát? Já už své dadaistické dílo do soutěže poslala porotcům k hodnocení. Teď čekám až vymyslí soutěž, kterou ze své pozice rovnou automaticky vyhraje.
[25] Vložilo Sanky dne 19.07.2018 v 08:51:02, OdpovědětIP hash: 5ad8952547453534
Zrovna jsem měl sen, že jsem se chystal na to se účastnit nějaké soutěže na tvoření krátkého RPG, a uvažoval jsem že bych ho udělal jako hack Pokémonů. Co takhle soutěž v tvoření pokemoní hry? Nebo alespoň nejhezčí/nejzajímavější mapy - to by snad zvládli se správným editorem všichni.
inb4 vytvoření hry je moc těžké a uděláme soutěž v něčem těžším jako je hudební video
John Beakthe Nearly Ultimate One |
Soutěž v tvoření her mě láká. Pokud to uděláte tak, abych se mohl účastnit s vlastní hrou, kterou naprogramuju od základů, zúčastnil bych se. Naopak soutěže v level designu - byť si myslím, že by pro ostatní byla zábavná a snadno zvládnutelná - bych se nezúčastnil. A co takhle udělat soutěž v tvoření textovek v tom Ianově skriptovacím jazyce? To je napůl herní, napůl literární, a konečně by to dalo Ianově práci širší uplatnění.
...together we're invincible! |
Mne napadla fotografická soutěž, ale do světa Pokémonů by se to zapojovalo asi těžko... :/ Se soutěží v programování nebo tvoření hry bych spíš nesouhlasila, protože ne každý umí programovat. :/
John Beakthe Nearly Ultimate One |
[28] AliceNutter: A co takhle to rozšířit i na deskovky, karetní hry apod.? Hry mohou mít různé formy.
[28] AliceNutter: Znamená to, že každý umí fotit?
And tonight we can truly say... |
[30] Behold3r: Ne, znamená to, že ne každý umí programovat. Ostatně je to tam i napsané. To, co tam není napsané, nemusí být za každou cenu přimýšleno.
Sice ne každý umí fotit ve smyslu aby vytvořil zajímavou fotku, ale zmáčknout spoušť je určitě jednodušší než napsat funkční program. Nějaký obrázek tak získáš (pokud si tedy nezapomeneš sundat krytku objektivu ;)). Zrovna tak kreslení.. poslední kreslící soutěž ukázala, že nemusíš být talent a něco do soutěže poslat přesto můžeš ;). Designování levelů pro hru je už trochu jiná věc, pokud to nebude složité typu GameMaker, který přece jen vyžaduje už větší znalosti, byť nemusíš být přímo programátor. Pamatuji na aplikace, které se jmenovaly myslím Balthazar a Baltík (jednodušší verze pro děti), kde se ale dala docela snadno nějaká jednoduchá "hra" vytvořit. Zpráva byla změněna dne 19.07.2018 v 10:58:42
[32] lisakVUK: Mi zas přijde programování snazší v tom ohledu, že je to něco dostupného každému, zatímco soutěž ve focení bude přístupností i kvalitou děl vycházet z materiální situace potenciálních soutěžících.
[31] CoolGrovyle: V tom případě to sdělení nenabízí změnu situace. Navrhuje něco, co ne každý umí, na místo něčeho, co ne každý umí.
John Beakthe Nearly Ultimate One |
[32] lisakVUK: Jenom protože lze podmínky rychle splnit i odfláknutým dílem není vhodné nastavit podle toho pravidla soutěže pro všechny. Tento omyl se opakuje při vymýšlení pravidel PJZ soutěží.
[36] Vložil Morx dne 19.07.2018 v 11:54:03, OdpovědětIP hash: f3d03eb03513f51a
Tak kazdou vec nekdo zvlada lepe, nez jiny, to nejde takto brat. Prpgramovani je dost specificke, urcite bych to podporil, ale muselo by se najit dost zajemcu a nemela by to byt asi hlavni soutez. Foto soutez nosim uz dloihov hlave. V podstate kompozicni, vyfotit figurku/plysaka pokemona v krajine, jak moc si s tim autor vyhraje je na nem, dulezity je zakaz fotomontaze a jasna omezeni pro upravy. [29] John Beak: To jsme zase u problemu porovnatelnosti v soutezi. Jak chces porovnavat naprogramovanou hru s deskovkou - v obou bys mel v mnoha ohledech hodnotit jine faktory, pokud tedy hra kterou naprogramujes nebude virtualizovana deskovka.
John Beakthe Nearly Ultimate One |
[36] Morx: Jak chceš objektivně srovnávat jakákoli umělecká díla? Vnímání je subjektivní. Můžeš hodnotit technickou stránku, ale to akorát zajistí, že vítěz nebude motivovaný amatér, ale jeden z pár profíků, a o tom by to tu snad být nemělo. Obecně myslím, že pointou soutěže by mělo být věnovat se nějaké (nepřímo) společné kreativní aktivitě, a výsledky a ceny by měly být sekundární. A v duchu Pokémonů "give it our best" <- bludišťáka kdo tohle bez ztráty významu přeloží pro slabší povahy do češtiny.
[38] Vložil Morx dne 19.07.2018 v 12:15:44, OdpovědětIP hash: f3d03eb03513f51a
[37] John Beak: Nerekl jsem objektivne. Ale ja nejsem subjektivne schopen srovnat rekneme stareho Doom na PC a spolecenskou hru Activity. Nemuzu rict co je lepsi, protoze je to zkratka neco tak diametralne jineho, ze to nejde. A jedine podle ceho bych to mohl srovnat je, jestli radeji hraju sam (popr. po siti) na pocitaci, nebo s kamarady u stolu. Muzu Doom srovnat s Quakem, Duke3D a dalsima pc hrama a Activity s jinyma deskovkama. Uprimne je dost tezke porovnacat i ruzne kategorie her, co je lepsi NFS 3, nebo Doom 2? Jak bys to chtel porovnavat
John Beakthe Nearly Ultimate One |
[38] Morx: Podobnou otázku jsem si kladl při hodnocení anime. Je tam strašně moc věcí, co jde srovnávat - příběh, způsob vyprávění, postavy, kvalita animace, dabing, hudba, grafické zpracování, celkový dojem, použité prostředky, tohle všechno v kontextu doby (jaké prvky jsou originální a jaké zrecyklované, jaký to mělo dopad na kulturu) atd. atd. Tvůrci do toho dali obrovské úsilí - od těch, co to vymýšleli, po otroky, co kreslili snímek po snímku. Jedním číslem tohle nelze objektivně ohodnotit. Navíc je obrovský rozdíl hodnotit na stejné škále dlouhý seriál, krátký seriál s uzavřeným příběhem, celovečerní film, DVD speciál, hudební video... Přitom všechno je v databázi označováno jako anime. Jak tedy hodnotím? Podle osobního dojmu. Od toho se odpíchnu. Pak se kouknu, jaké věci jsem hodnotil podobně a adjustuju. Snažím se přitom taky oprostit od toho, že některé žánry mám raději než jiné, a hodnotit to relativně v rámci žánru. Je to objektivní? Samozřejmě, že ne. Je to moje subjektivní hodnocení. Navíc jsem si při sledování mohl něčeho zásadního nevšimnout, což pak výrazně ovlivní moje hodnocení. Hlavně si dávám pozor na to, abych po shlédnutí ohodnotil dílo rychle, dokud ho mám ještě v živé paměti, a aby mi vymýšlení hodnocení zabralo nanejvýš pár minut. Potom už hodnocení neměním dokud celé dílo neshlédnu znovu.
[40] Vložilo Sanky dne 19.07.2018 v 13:41:29, OdpovědětIP hash: 5ad8952547453534
Aby soutěžní díla šla lépe srovnávat, je podle mě důležitý společný motiv. Ve chvíli, kdy podáš motiv jako "oheň proti vodě", je jednodušší srovnávat kreativního ducha i mezi hrou počítačovou a deskovou.
[38] Morx: V3echnz deskovkz se daj9 ypracovat jako po49ta4ov8 hra, tak6e v takov0m p59pad2 stejn2 mus93 b7t schopn7 hodnotit v3echno proti v3emu. Nehled2 na to, 6e pak mus93 ur4it i kde je hranice meyi jedn9m a druh7m.
Tak hodnocení každé soutěže je vždy do nějaké míry subjektivní. Jistou objektivnost zajišťuje volba různorodější hodnotící "komise", kde jsou nominováni členové s různými názory a preferencemi, aby se co nejvíc eliminovaly osobní preference jednoho člověka. Kromě hodnocení členů komise může probíhat i veřejné hlasování, které ukáže, jak je to které dílo přijímáno "veřejností". Jinak v případě hodnocení uměleckých děl bych pak spíše než "nejlepší", použil výraz "nejpopulárnější", "nejlépe hodnocené" atd..
Co se týče tématu soutěže, myslm, že zadání by nemělo být tak široké, aby se srovnávala jablka a hrušky. Pakliže vyhlásíme soutěž fotografickou, těžko ji hodnotit spolu s například povídkami či básničkami. To už raději více soutěží s menším počtem účastníků, než jeden "mišmaš". Ale to je jen můj názor.
[43] Vložil Morx dne 20.07.2018 v 06:59:43, OdpovědětIP hash: ad5aad6ebde6e9a4
[41] Behold3r: psal jsem, ze jedina vyjimka je pokud ta pocitacova hra bude jen prepracovana deskovka [39] John Beak: ano, ale take bys neudelal soutez "udelejte anime" - je jedno, jestli serial, film nebo sketch... to by neslo porovnavat. Je bezne, ze souteze maji ohranice - minimalni a maximalni delka povidky ci videa,czpusob zpracovani atd. Navic pri hodnoceni vice porotci musis dat system hodnoceni. Pro nekoho muze byt nejdulezitejsi treba graficky dojem, pro druheho hratelnost. Kdyby meli dilo ohodnotiy jen podle celkoveho dojmu, byl by v tom bordel. Proto jsme zpravidla hodnoceni delili do kategorii, kazda kategorie mela bodovou skalu, v niz se porotce musel pohybovat a teprve soucet kategorii udelal vysledne bodove hodnoceni - napr. graficke zpracovani, originalita, pribeh, ... a zaverem samozrejme i celkovy dojem. A ani toto nejde rozumne vymyslet pri porovnavani deskova hra vs pocitacova. Ale libil se mi napad na soutez o rpg hry v tom Ianove programu, to by mohl kazdy s trochou chuti zvladnout a da se to krasne porovnavat :)
[44] Vložil Yanp dne 20.07.2018 v 20:25:20, OdpovědětIP hash: 8c00a7c07e0d3e7a
Když už se tu mluví o programování, navrhuji udělat soutěž v naprogramování pokračování Enderova Vzdušného souboje/Letadel.
[44] Yanp: "Pokračování"? Vůbec si nevzpomínám co to bylo.. ;)
A kdy bude další turnaj v programování porygonů?
[47] Vložil Morx dne 21.07.2018 v 11:44:42, OdpovědětIP hash: ad5aad6ebde6e9a4
[46] Behold3r: Před časem jsme se o tom s En-cu-kouem bavili, říkal, že by klidně něco takového zopakoval, ale chce to vymyslet v čem. Totiž Porygoni už prostě byli a jakýsi vítězný postup je docela profláknutý. Takže pokud máš nějaký nápad na něco, co by bylo zajímavé udělat podobným stylem, sem s tím :)
[48] Vložil Dratini dne 15.09.2018 v 13:21:36, OdpovědětIP hash: 955c8ceebaae667
[46] Behold3r: O téhe soutěži jsem slyšel, ale nenašel jsem na Pika příslušné téma. Hodil bys prosím link, docela by mě to zajímalo...
[49] Vložil slim dne 16.09.2018 v 22:21:13, OdpovědětIP hash: 509725c0daddc207
Protože jsem postoval ve francouzském jazyce (byl jsem za to potrestán banem), navrhuji soutěž ve francouzském jazyce.
Už se moc těším na příští soutěž :3
[51] Vložil Dratini dne 09.03.2019 v 13:48:56, OdpovědětIP hash: 955c8ceebaae667
Asi něco zbastlím pro poké-čundr, ale na nic "oficiálního" si hrát nebudu. Ty doby, kdy o soutěže na PJZ byl zájem, jsou bohužel pryč.
Přidat příspěvek
|
|