Poke #1 Poke #2 Poke #3 Poke #4
Forum Chat

Fórum

PJZ soutěže
velké výzvy - velké ceny

Моrx
モルックス
 
[1] Vložil Morx dne 14.07.2018 v 14:33:26, Odpovědět
IP hash: 43b148cfc30e5961

Soutěže o velké ceny, soutěže tvůrčí, soutěže nevšední. Měli jsme tu soutěže v psaní povídek, básniček, přetextovávání písniček, tvorbě komixů a velkou spoustu dalších. Chceme pro Vás soutěže chystat dál. Pojďte střílet nápady v čem byste chtěli soutěžit. Klidně můžete zopakovat i něco, co zde už bylo, ať víme, jestli by byl zájem o opakování :)




Příspěvky 29 – 48 z celkem 48. Zobrazit vše.

[30] Vložila Behold3r dne 19.07.2018 v 10:29:45, Odpovědět
IP hash: f017c5a5bb1724a3

[28] AliceNutter: Znamená to, že každý umí fotit?



And tonight we can truly say...
[31] Vložil CoolGrovyle dne 19.07.2018 v 10:33:17, Odpovědět
IP hash: 5d937061538a8084

[30] Behold3r: Ne, znamená to, že ne každý umí programovat. Ostatně je to tam i napsané. To, co tam není napsané, nemusí být za každou cenu přimýšleno.



lisakVUK
[32] Vložil lisakVUK dne 19.07.2018 v 10:54:08, Odpovědět
IP hash: 91f07e099925517c

Sice ne každý umí fotit ve smyslu aby vytvořil zajímavou fotku, ale zmáčknout spoušť je určitě jednodušší než napsat funkční program. Nějaký obrázek tak získáš (pokud si tedy nezapomeneš sundat krytku objektivu ;)).

Zrovna tak kreslení.. poslední kreslící soutěž ukázala, že nemusíš být talent a něco do soutěže poslat přesto můžeš ;).

Designování levelů pro hru je už trochu jiná věc, pokud to nebude složité typu GameMaker, který přece jen vyžaduje už větší znalosti, byť nemusíš být přímo programátor. Pamatuji na aplikace, které se jmenovaly myslím Balthazar a Baltík (jednodušší verze pro děti), kde se ale dala docela snadno nějaká jednoduchá "hra" vytvořit.

 

Zpráva byla změněna dne 19.07.2018 v 10:58:42



[33] Vložila Behold3r dne 19.07.2018 v 11:06:10, Odpovědět
IP hash: e0e960f9fa218bcf

[32] lisakVUK: Mi zas přijde programování snazší v tom ohledu, že je to něco dostupného každému, zatímco soutěž ve focení bude přístupností i kvalitou děl vycházet z materiální situace potenciálních soutěžících.



[34] Vložila Behold3r dne 19.07.2018 v 11:10:17, Odpovědět
IP hash: e0e960f9fa218bcf

[31] CoolGrovyle: V tom případě to sdělení nenabízí změnu situace. Navrhuje něco, co ne každý umí, na místo něčeho, co ne každý umí.



John Beak
the Nearly Ultimate One
Trolling je umnění | Design Your Universe
John Beak's Website | České stránky VGC
[35] Vložil John Beak dne 19.07.2018 v 11:22:58, Odpovědět
IP hash: 84707dfe4b44e2f0

[32] lisakVUK: Jenom protože lze podmínky rychle splnit i odfláknutým dílem není vhodné nastavit podle toho pravidla soutěže pro všechny. Tento omyl se opakuje při vymýšlení pravidel PJZ soutěží.



Моrx
モルックス
 
[36] Vložil Morx dne 19.07.2018 v 11:54:03, Odpovědět
IP hash: 1d3bdb116ac8e169

Tak kazdou vec nekdo zvlada lepe, nez jiny, to nejde takto brat. Prpgramovani je dost specificke, urcite bych to podporil, ale muselo by se najit dost zajemcu a nemela by to byt asi hlavni soutez.

Foto soutez nosim uz dloihov hlave. V podstate kompozicni, vyfotit figurku/plysaka pokemona v krajine, jak moc si s tim autor vyhraje je na nem, dulezity je zakaz fotomontaze a jasna omezeni pro upravy.

[29] John Beak: To jsme zase u problemu porovnatelnosti v soutezi. Jak chces porovnavat naprogramovanou hru s deskovkou - v obou bys mel v mnoha ohledech hodnotit jine faktory, pokud tedy hra kterou naprogramujes nebude virtualizovana deskovka.



John Beak
the Nearly Ultimate One
Trolling je umnění | Design Your Universe
John Beak's Website | České stránky VGC
[37] Vložil John Beak dne 19.07.2018 v 12:06:42, Odpovědět
IP hash: 84707dfe4b44e2f0

[36] Morx: Jak chceš objektivně srovnávat jakákoli umělecká díla? Vnímání je subjektivní. Můžeš hodnotit technickou stránku, ale to akorát zajistí, že vítěz nebude motivovaný amatér, ale jeden z pár profíků, a o tom by to tu snad být nemělo.

Obecně myslím, že pointou soutěže by mělo být věnovat se nějaké (nepřímo) společné kreativní aktivitě, a výsledky a ceny by měly být sekundární. A v duchu Pokémonů "give it our best" <- bludišťáka kdo tohle bez ztráty významu přeloží pro slabší povahy do češtiny.



Моrx
モルックス
 
[38] Vložil Morx dne 19.07.2018 v 12:15:44, Odpovědět
IP hash: 1d3bdb116ac8e169

[37] John Beak: Nerekl jsem objektivne. Ale ja nejsem subjektivne schopen srovnat rekneme stareho Doom na PC a spolecenskou hru Activity. Nemuzu rict co je lepsi, protoze je to zkratka neco tak diametralne jineho, ze to nejde. A jedine podle ceho bych to mohl srovnat je, jestli radeji hraju sam (popr. po siti) na pocitaci, nebo s kamarady u stolu. Muzu Doom srovnat s Quakem, Duke3D a dalsima pc hrama a Activity s jinyma deskovkama. Uprimne je dost tezke porovnacat i ruzne kategorie her, co je lepsi NFS 3, nebo Doom 2? Jak bys to chtel porovnavat



John Beak
the Nearly Ultimate One
Trolling je umnění | Design Your Universe
John Beak's Website | České stránky VGC
[39] Vložil John Beak dne 19.07.2018 v 12:29:20, Odpovědět
IP hash: 84707dfe4b44e2f0

[38] Morx: Podobnou otázku jsem si kladl při hodnocení anime.

Je tam strašně moc věcí, co jde srovnávat - příběh, způsob vyprávění, postavy, kvalita animace, dabing, hudba, grafické zpracování, celkový dojem, použité prostředky, tohle všechno v kontextu doby (jaké prvky jsou originální a jaké zrecyklované, jaký to mělo dopad na kulturu) atd. atd.

Tvůrci do toho dali obrovské úsilí - od těch, co to vymýšleli, po otroky, co kreslili snímek po snímku. Jedním číslem tohle nelze objektivně ohodnotit.

Navíc je obrovský rozdíl hodnotit na stejné škále dlouhý seriál, krátký seriál s uzavřeným příběhem, celovečerní film, DVD speciál, hudební video... Přitom všechno je v databázi označováno jako anime.

Jak tedy hodnotím? Podle osobního dojmu. Od toho se odpíchnu. Pak se kouknu, jaké věci jsem hodnotil podobně a adjustuju. Snažím se přitom taky oprostit od toho, že některé žánry mám raději než jiné, a hodnotit to relativně v rámci žánru.

Je to objektivní? Samozřejmě, že ne. Je to moje subjektivní hodnocení. Navíc jsem si při sledování mohl něčeho zásadního nevšimnout, což pak výrazně ovlivní moje hodnocení.

Hlavně si dávám pozor na to, abych po shlédnutí ohodnotil dílo rychle, dokud ho mám ještě v živé paměti, a aby mi vymýšlení hodnocení zabralo nanejvýš pár minut. Potom už hodnocení neměním dokud celé dílo neshlédnu znovu.



[40] Vložilo Sanky dne 19.07.2018 v 13:41:29, Odpovědět
IP hash: b4337084af5761e5

Aby soutěžní díla šla lépe srovnávat, je podle mě důležitý společný motiv. Ve chvíli, kdy podáš motiv jako "oheň proti vodě", je jednodušší srovnávat kreativního ducha i mezi hrou počítačovou a deskovou.



[41] Vložila Behold3r dne 19.07.2018 v 13:47:11, Odpovědět
IP hash: 7ede2d6cd9ca397c

[38] Morx: V3echnz deskovkz se daj9 ypracovat jako po49ta4ov8 hra, tak6e v takov0m p59pad2 stejn2 mus93 b7t schopn7 hodnotit v3echno proti v3emu. Nehled2 na to, 6e pak mus93 ur4it i kde je hranice meyi jedn9m a druh7m.



lisakVUK
[42] Vložil lisakVUK dne 19.07.2018 v 14:19:47, Odpovědět
IP hash: 91f07e099925517c

Tak hodnocení každé soutěže je vždy do nějaké míry subjektivní. Jistou objektivnost zajišťuje volba různorodější hodnotící "komise", kde jsou nominováni členové s různými názory a preferencemi, aby se co nejvíc eliminovaly osobní preference jednoho člověka. Kromě hodnocení členů komise může probíhat i veřejné hlasování, které ukáže, jak je to které dílo přijímáno "veřejností".

Jinak v případě hodnocení uměleckých děl bych pak spíše než "nejlepší", použil výraz "nejpopulárnější", "nejlépe hodnocené" atd..

Co se týče tématu soutěže, myslm, že zadání by nemělo být tak široké, aby se srovnávala jablka a hrušky. Pakliže vyhlásíme soutěž fotografickou, těžko ji hodnotit spolu s například povídkami či básničkami. To už raději více soutěží s menším počtem účastníků, než jeden "mišmaš". Ale to je jen můj názor.



Моrx
モルックス
 
[43] Vložil Morx dne 20.07.2018 v 06:59:43, Odpovědět
IP hash: 43b148cfc30e5961

[41] Behold3r: psal jsem, ze jedina vyjimka je pokud ta pocitacova hra bude jen prepracovana deskovka

[39] John Beak: ano, ale take bys neudelal soutez "udelejte anime" - je jedno, jestli serial, film nebo sketch... to by neslo porovnavat. Je bezne, ze souteze maji ohranice - minimalni a maximalni delka povidky ci videa,czpusob zpracovani atd. Navic pri hodnoceni vice porotci musis dat system hodnoceni. Pro nekoho muze byt nejdulezitejsi treba graficky dojem, pro druheho hratelnost. Kdyby meli dilo ohodnotiy jen podle celkoveho dojmu, byl by v tom bordel. Proto jsme zpravidla hodnoceni delili do kategorii, kazda kategorie mela bodovou skalu, v niz se porotce musel pohybovat a teprve soucet kategorii udelal vysledne bodove hodnoceni - napr. graficke zpracovani, originalita, pribeh, ... a zaverem samozrejme i celkovy dojem. A ani toto nejde rozumne vymyslet pri porovnavani deskova hra vs pocitacova.

Ale libil se mi napad na soutez o rpg hry v tom Ianove programu, to by mohl kazdy s trochou chuti zvladnout a da se to krasne porovnavat :)



[44] Vložil Yanp dne 20.07.2018 v 20:25:20, Odpovědět
IP hash: 62eb42615b9b935f

Když už se tu mluví o programování, navrhuji udělat soutěž v naprogramování pokračování Enderova Vzdušného souboje/Letadel.



lisakVUK
[45] Vložil lisakVUK dne 20.07.2018 v 23:23:52, Odpovědět
IP hash: 1c608cdfcb3bd011

[44] Yanp: "Pokračování"? Vůbec si nevzpomínám co to bylo.. ;)



[46] Vložila Behold3r dne 21.07.2018 v 08:08:01, Odpovědět
IP hash: 71a4327f160cf0b1

A kdy bude další turnaj v programování porygonů?



Моrx
モルックス
 
[47] Vložil Morx dne 21.07.2018 v 11:44:42, Odpovědět
IP hash: 43b148cfc30e5961

[46] Behold3r: Před časem jsme se o tom s En-cu-kouem bavili, říkal, že by klidně něco takového zopakoval, ale chce to vymyslet v čem. Totiž Porygoni už prostě byli a jakýsi vítězný postup je docela profláknutý. Takže pokud máš nějaký nápad na něco, co by bylo zajímavé udělat podobným stylem, sem s tím :)



Mathematics rules the structure of human reasoning. Physics rules the universe, regardless we can reason its actions or not.
[48] Vložil Dratini dne 15.09.2018 v 13:21:36, Odpovědět
IP hash: 7bb7694f33904cb1

[46] Behold3r: O téhe soutěži jsem slyšel, ale nenašel jsem na Pika příslušné téma. Hodil bys prosím link, docela by mě to zajímalo...



slim 'the pepper'
[49] Vložil slim dne 16.09.2018 v 22:21:13, Odpovědět
IP hash: be7cc0618ebf2c87

Protože jsem postoval ve francouzském jazyce (byl jsem za to potrestán banem), navrhuji soutěž ve francouzském jazyce.



Přidat příspěvek

Přezdívka:
Heslo:

Registrace není povinnou podmínkou, v případě, že vyplníš jen přezdívku (bez hesla), uloží se zpráva anonymně. Pro časté přispívání doporučujeme se zaregistrovat a zvolit netriviální heslo - a předejít tak možnosti krádeže identity.


Credist  
Pokémon © Nintendo 1995-2018
Webdesign by Akela Taka 2001-2018
Novinky
Credits Novinky