Poke #1 Poke #2 Poke #3 Poke #4
Forum Chat

Soutěž 2013 (napsal: Eba-chan)

Pro přidávání komentářů musíte být registrován a přihlášen.


Jméno: CoolGrovyle
Teprve, když jsem to přečetl celé, jsem si utřídil smysl časových skoků a prioritu celého příběhu. Ty skoky nejsou špatné, jsou v naprostém pořádku, přišel jsem na tom, proč jsem vždy tak zmaten. Není to kvůli tomu, že by tam ten skok nepatřil, členění povídky patří k těm lepším stránkám. Zmatení tkví v tom, že uvozovací část (""zázemí"" jak já říkám) je poměrně špatně řešena. Po každém skoku, zázemí okamžitě vstoupí do nové situace s mizivou kvalitou uvedení. Jako kdybych to prostě vystřihl odněkud odjinud a plácnul to tam. Když jsem se více zamyslel nad tím, tak jsem to pochopil, ale opravdu jako,... připadal jsem si jak šachista. Na tento problém se ""zázemím"" se odkazuje většina nemalých nedostatků, které jsem postřehl, což dokazuje na to, že podcenit toto zázemí není příliš dobrý nápad. Dále, co se mi nelíbilo bylo, že ""zázemí"" velice velice a opravddu hodně velice počítalo s předchozí znalostí daných charakterů a s tím, že si čtenář danou přímou řeč připojí ke správné postavě. Žel v kombinaci se stylem psaní přímé řeči na další řádek a tím, že toto funguje nejvíce když jsou na scéně jen dvě postavy rozdílného pohlaví, tak to bylo opravdu docela vražedné. Nebudu ti lhát, po celém příběhu, a nejvíce v bojové části Scizzi, Hoe a dvou protivníků ( Myslím, že Camerupt a Talonflame), docházelo k neuvěřitelnému maglajzu, kdy jsem byl nucen danou přímou řeč přeskočit nebo ji nechat jako volnou informaci, protože prostě nebylo možné ji přiřadit. Párkrát se dokonce stalo, že jsem pozapomněl, kolik je vlastně na scéně lidí. To samé platí i o úkonech, ty rovněž spoléhaly na předchozí znalost až moc a přiřazení daného úkonu bylo závislé na daném úkonu samotném. (Zde se opět dostáváme k chybě se zázemím).Tvůj popis, přestože je naprosto přesný, je pro mě velice odrazující. Já když to čtu a narazím na ten odstavec, tak je to jak zarážedlo pro vlak (To je ta dřevěná věc na konci kolejí s nárazníkama ) nit příběhu se v tu chvíli přeruší a já ji musím chvilku hledat než ji najdu... Navážu ještě jedním problémem se zázemím,... díky tomu problému děj nabývá příliš velké dynamiky. Chybí zde naprosto nedynamické části, které dávají příběhu trochu oddych, bez ohledu na to, zda souvisí s příběhem, či ne. Snad kdyby tam ty nedynamiky byly, možná bych se lépe zorientoval. Pozitivum, ten příběh, přestože se mi kompozice zdá hodně zmatená, má hlavu a patu. Po zamyšlení tam prostě tu linii vidím a vidím, žes nenapsala žádnou mazanici, která je o ničem a je to v podstatě jen horda nesouvislého textu - nic takového. Tvá povídka příběh má, ale ten příběh je schovaný za onu zmatenou šifru, kterou čtenář musí překonat. Příběh nebyl uměle ani záměrně roztažen (pravděpodobně) mělo to normální délku, příběh byl adekvátně zakončen, dokonce je tam vidět paralela (Hlavní hrdinka a její soutěž ). Dodatek o kartách tam ani být nemusel, ten bych dal zcela pryč, ale to je tím, že nejsem fanda TCG ani seriálu a dokonce ani Kalosu a Unovy. Líbí se mi, že ""Lidský Pokémon"" má u sebe Pokémony, které nevlastní a kteří s nimi cestují, to bylo velice moudře zvoleno. Také se mi líbí, že slepota Scizi je řádně podložena. Co se týče kvality děje, ujde to, jako není to nic světoborného, četl jsem i lepší zápletky, ale tato rozhodně marná není a už vůbec není špatná. Takový zlatý průměr, řekl bych. Byla tam jakási zápletka, i vyvrcholení, side paralely, nějaké to dokončení příběhu, ano úřesně tak by to mělo vypadat. Hodnocení děje se týkalo spíše estetického pohledu z mé strany. Jazyk je fajn, občas, sem tam, se ti tam vloudí nějaké nevhodně použité slovo, či malinká gramatická chybka... Jo ještě jedna připomínka. Dej si pozor na používání časů. Příliš často přeskakuješ z minulého času do přítomného bez jakéhokoli zjevného důvodu. Vyprávěcí styl, by měl být veden v jednom čase, pokud možno, nenapadá mě žádný důvod, proč přecházet do přítomného, nebo naopak. Takže to by bylo asi tak vše, z mé strany. Celkově se jedná o poměrně dobrou povídku zahalenou v oné zmatené šifře, kterou jsem zmiňoval. Pokud je to tvůj styl, tak se nedá nic dělat, ale pokud ne, tak se s tím dá něco udělat, aby příště šifra nebyla.

Body hodnocení (tj. jejich součet je zcela nerelevantní ;) ):

Členění: 6/10
Pravopis: 9/10
Děj - celkový dojem: 2/10
Děj - zápletka: 6/10
Děj - plnost (non-nudnost :D ) : 2/10
Děj - Dynamika: 5/10
Jazyk/Stylistika: 6/10
Dotaženost: 10/10
Originalita: 8/10

(Toto hodnocení neradno srovnávat s ostatními hodnoceními ode mě, protože případné protiřečení jednoho a druhého feedbacku je též nerelevantní. Je to proto, že já jsem mohl vidět každou povídku subjektivně, nemám žádnou povinnost ji objektivně hodnotit. Přesto v různých feedech ode mě mohou být prvky objektivity, které mohou způsobit dané kolize, podle toho, jak moc objektivní jsem v dané době byl. Rezervu si už vytvořte sami nebo mi pošlete PM ;-) )

28. 12. 2013, 12:56:37
|<<oddelovac <<oddelovac < oddelovac
1/1
oddelovac >oddelovac >> oddelovac >>|
Zpět na Fan Fiction  
Credist  
Pokémon © Nintendo 1995-2024
Webdesign by Akela Taka 2001-2024
Novinky
Credits Novinky